Jako największy portal społecznościowy w naszym kraju Facebook bije rekordy popularności i jest odwiedzany każdego dnia przez miliony użytkowników. Niektórzy spędzają mnóstwo czasu, przeglądając posty i przewijając stronę w poszukiwaniu ciekawostek, informacji ze świata, nowinek z życia swoich znajomych. Nic więc dziwnego, że współczesne działania marketingowe starają się wykorzystać ten potencjał oraz stawiają na rozwiązanie, jakim jest reklama na Facebooku.
Kampanie reklamowe na Facebooku – kto z nich korzysta?
Możliwości wykorzystania potencjału reklamy na Facebooku są nieograniczone – niezależnie od tego, w jakiej branży się działa można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zyskać dzięki temu wielu nowych klientów. Prowadząc firmę o zasięgu lokalnym warto ograniczyć zasięg promocji do wybranego obszaru – nie ma sensu rozpowszechniać swoich usług w lokalizacjach, w których niemożliwe będzie ich zrealizowanie. To właśnie zapewniają kampanie Facebook Ads – można w nich precyzyjnie określić grupę docelową, do jakiej kierowany będzie przekaz.
Skorzystać z tej opcji może każdy – przedsiębiorca działający na światową skalę, właściciel małej lokalnej firmy, a także osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą. Dlaczego warto zainwestować w taką formę promocji?
Jakie są zalety reklamy na Facebooku?
Przede wszystkim – szeroki zasięg. Ogromna liczba użytkowników stanowi doskonałą bazę docelową osób, które przeglądając Facebooka natrafią na reklamę danej firmy i – jeśli będzie ona odpowiednio dostosowana do ich potrzeb – zatrzymają się na dłużej, aby zapoznać się z prezentowaną ofertą.
Warto też wspomnieć, że reklama na Facebooku może przybierać różne formy – obecnie wybicie się pośród konkurencji to trudne zadanie, dlatego marketingowcy prześcigają się w tworzeniu oryginalnych i zapadających w pamięć przekazów promocyjnych. Na portalu społecznościowym promuje się:
- sprzedawane produkty,
- świadczone usługi,
- firmowe strony internetowe, sklepy oraz blogi,
- wydarzenia, konferencje, eventy organizowane lub sponsorowane przez daną markę.
Można też zaprosić potencjalnych klientów do polubienia fan page’a, na którym regularnie pojawiają się artykuły czy posty dotyczące branży, w jakiej dana firma działa. Na Facebooku prezentuje się zdjęcia, filmiki, animacje – możliwości są nieograniczone, dlatego z łatwością da się je dopasować do danej działalności aby stworzyć spójną reklamę.
Kolejną zaletą kampanii na Facebooku jest cena – taka forma reklamy kosztuje niewiele, a biorąc pod uwagę generowane zyski, z pewnością warto w nią zainwestować.
Inwestycja w kampanie Facebook Ads – to się opłaca!
Poszukując skutecznych metod wypromowania swojej marki należy zwrócić uwagę na potencjał drzemiący w portalach społecznościowych. To właśnie one są przyszłością marketingu i doskonałym polem do działania dla firm z każdej branży. Chcąc dotrzeć do szerokiego grona odbiorców warto skorzystać z reklamy na Facebooku i czerpać profity wynikające z większej liczby klientów – odbiorców usług.